lørdag den 15. februar 2014

Lang tid siden...

Hold da op, der har vist været lidt usandsynligt stille herinde! Men det tager vi revanche med nu. Vi starter med julen (ja, ja, ved godt der er Nytårsbilleder nedenfor, men der er sket lidt rod i den kronologiske rækkefølge).

JULEN 2013

Jeg startede juleaften med at give Bedstefar en ordenlig muletur!

Og han er rigtig god til at mule igen!

Mormor og Alfa delte er par småkager...

...og Mormoster fik lidt varmt gløgg.

Anden, stegen, de brune kartofler, rødkålen og den gode sovs er allerede spist på dette foto og vi er gået i gang med risalamanden!

Mums! Især med kirsebærsovs, så ryger det lige ned! Bemærk at jeg har fin skjorte på a la far!

Ja, og det overasker vel næppe nogen at Alfen også rigtigt godt kunne lide desserten. Der var lige plads til en portion risalamande efter en 5 brune kartofler og en halv and.

Så blev der danset og sunget!

Men midt i det hele bankede det pludseligt på døren!!! Så spændende...!

Uuuh, det var jo julemanden! Han er så sej ham julemanden (for han kommer jo med gaver) men jeg synes også han er ret farlig... så jeg holdt mig godt indtil morfar.

Både jeg og Alfa fik gaver af ham. Alfa syntes også han var ret spændende... men han var også lidt farlig. Godt at han for det meste bare bor i Grønland eller flyver rundt på himlen med sine rensdyr.

SOMMERHUSTURE
Vi har været rigtig meget i farmors og bedstefars sommerhus her på det sidste. På med og uden besserne. Her har vi sat farmor i gang med styre vognen mens vi dikterer hvad der skal handles i Smidstrup.

Det er skønt at komme udenfor at lege og lave fjollerier med søster gennem ruden.

Og badeforholdende heroppe er jo sublime! (Samlign selv med det vi må tage til takke med der hjemme på fotoet nedenunder).


Og det er ren hygge med ild i pejsen! Mig og min søster elsker bare hinanden (For det meste da, jf. følgende regler og undtagelser: §Ikke når hun tager mit legetøj, §Alt legetøj er Max's legetøj (også selvom Alfa mener det samme). §Ikke når hun bliver hysterisk, når jeg tager legetøj fra hende. §Ikke når hun bliver hysterisk bare fordi jeg dasker lidt til hende... så kan hun da lære at få en bedre balance. :)

Jeg og mor laver Selfie i sommerhuset! Hylende morsomt at se sig selv imens. Vi tog en masse billeder.

Her fortæller jeg mor med tegn at jeg synes at alle de billeder vi har taget er ens.

ALFA - den lille tykke
Jeg er fuld at fis og ballade siger de gamle!

Heeej faaar! Stik mig lige det kamera!

Kom så med det. Bemærk venligst at mit højre øje er lidt mere lukket end det anden. Sådan ser jeg tit ud når jeg skal være lidt kæk. Det er sådan et look jeg har tilartet mig.

Jeg tager mig lige en bønne og mors bog... Bemærk det kække look.



Her på denne video kan I se mit aktivitetsniveau. Jeg stjal mors telefon, startede kameraet og kørte ægte reality-stil.

UDEN FOR KATEGORI
Vi har også nået at fejre mors 30 års fødselsdag...

...og været ude og lege i sneen i de få dage den var her.

3 kommentarer:

  1. Så skal alle dem med de blege elastikker om benene op af vandet!

    SvarSlet
  2. Endelig ........skønt med nye billeder fra Ørestaden :-))

    SvarSlet
  3. Så kom der e n d e l i g gang i bloggen!!!
    Skønt! Skønt! Skønt! 10.000 kys fra morfar of mormor :-)

    SvarSlet

Vælg navn/webadresse under profil. Så kan du skrive hvem du er når du kommenterer.